REGULAMIN LIGI LAS POD DALINEM

Regulamin Ligi Amatorskiej Siatkówki
„LAS pod DALINEM”
 Powiatu Myślenickiego
 2016/2017

    I.            ORGANIZATOR
Stowarzyszenia Miłośników Siatkówki „Dalin” Myślenice.

      II.            CEL
Popularyzacja piłki siatkowej w śród społeczeństwa miasta Myślenice i powiatu myślenickiego, rekreacja, podnoszenie sprawności fizycznej oraz integracja środowiska sympatyków piłki siatkowej.

    III.            ORGAN LIGI
Organizator – Tomasz Czepiel
1.       Zadania organizatora:
·         Opracowanie regulaminu rozgrywek.
·         Opracowanie terminarzu rozgrywek.
·         Rozstrzyganie problemów zaistniałych w czasie trwania rozgrywek.
·         Prowadzenie strony internetowej Ligi oraz kontakt z innymi mediami.
·         Podejmowanie decyzje o przeznaczeniu środków funduszu powstałego z wpłat wpisowych.
·         Zatwierdzanie sędziów do prowadzenia rozgrywek.
·         Zatwierdzanie wyników meczów, przyznawanie punktów za rozegrane spotkania.
·         Podawanie wyników do ogólnej wiadomości.
·         Rozstrzyganie złożonych protestów dotyczących rozegranych meczy.
·         W porozumieniu z kapitanami przygotowanie i publikacja aneksów do regulaminu
    IV.            UCZESTNICTWO
1.       Wszyscy zawodnicy biorący udział w rozgrywkach muszą być członkami SMS "Dalin". Równolegle każdy zawodnik może być członkiem dowolnej innej organizacji siatkarskiej.
2.       W zawodach mogą brać udział zawodnicy mający ukończone 18 lat. Kryterium jest tutaj data urodzenia.
3.       W Lidze bierze udział maksymalnie 10 drużyn. Każdy zespół musi składać się z zawodników grających amatorsko w piłkę siatkową. Wyklucza się udział w Lidze zawodników, którzy posiadają aktualną licencję regionalnych związków piłki siatkowej lub PZPS. Składy drużyn nie mogą być większe niż 15 osób.
4.       Dla zawodników II ligowych lub wyższych klas rozgrywkowych obowiązuje – 2-sezonowa karencja (karencja jest liczona od rozpoczęcia kolejnego sezonu w którym zawodnik nie brał już udziału).
5.       W trakcie rozgrywania zawodów na boisku w składzie zespołu muszą znajdować się przynajmniej dwie kobiety.
6.   Jeśli drużyna nie zgłosiła pełnego 15-osobowego składu może go uzupełnić w trakcie trwania  rozgrywek sezonu zasadniczego. Jedynym warunkiem jest to, że do chwili zgłoszenia nie był członkiem innej drużyny ligowej. Zgłoszenie (oficjalne wpisanie do składu drużyny) musi być minimum  3 dni przed jego debiutem w drużynie.
7. Przechodzenie zawodników między drużynami jest możliwe tylko  w wyznaczonym przez organizatora terminie między rundami sezonu zasadniczego.
8.     Jeśli drużyna wycofa się z rozgrywek w trakcie I rundy (co oznacza anulacje jej wszystkich rozegranych meczy) zawodnicy znajdujący się w jej składzie mogą dołączyć do innej, dowolnej drużyny kontynuującej rozgrywki (o ile drużyny te posiadają wolne miejsce w swoim składzie).
9.       Od chwili rozpoczęcia rozgrywek PLAY-OFF nie ma możliwości dołączania nowych zawodników do drużyn. Nie ma też możliwości dla zawodników zmiany drużyn po zakończeniu rozgrywek sezonu zasadniczego. Dokładny termin zakończenia możliwości dołączania nowych zawodników do drużyn zostanie podany przez organizatora.
10.   Wpisanie zawodnika przez Organizatora do składu danej drużyny na oficjalnej stronie Ligi jest jednoznaczne z możliwością jego gry w rozgrywkach.
11.   Oficjalne, aktualne składy drużyn dostępne będą na oficjalnej stronie Ligi.
12.   Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach wyrażają zgodę na publikowanie na oficjalnej stronie internetowej Ligi (dotyczy to też albumu internetowego PICASSA) oraz lokalnej prasie i lokalnej TV:
·         swojego imienia i nazwiska
·         zdjęć i filmów z rozgrywek ligowych oraz wszystkich imprez organizowanych przez organizatorów Ligi
13. Uczestnictwo w lidze jest dobrowolne, a rozgrywki mają charakter wyłącznie rekreacyjny.
14.   Wskazane jest, aby wszyscy uczestnicy ligi przed przystąpieniem do rozgrywek zasięgnęli konsultacji lekarskiej.
15.   Organizator Ligi nie zapewnia w czasie rozgrywania meczy medycznej opieki lekarskiej. Gospodarz spotkania zobowiązany jest zapewnić dostęp do apteczki pierwszej pomocy w trakcie rozgrywania spotkania.
16.   Organizator Ligi nie bierze odpowiedzialności za urazy, wypadki i kontuzje.
17. Organizator Ligi nie ponosi odpowiedzialności za straty materialne powstałe podczas rozgrywanych meczy.
18.   Kapitanowie i sędzia zawodów odpowiadają za zapewnienie zdrowej, sportowej rywalizacji podczas spotkania.

      V.            SPRAWY DYSCYPLINARNE
1.       Jeśli zachowanie któregoś z zawodników drużyn w trakcie rozgrywania zawodów będzie niezgodne z ogólnie przyjętymi zasadami etyki będzie ono karane upomnieniami przez sędziego głównego. Konsekwencją odnotowanych upomnień w protokole meczowym jest:
·  po pierwszym odnotowanym w protokole meczowym upomnieniu w sezonie  – karą dyskwalifikacji w kolejnym meczu.
·         po drugim odnotowanym w protokole meczowym upomnieniu w sezonie  – karą wykluczenia zawodnika do końca rozgrywek. Dotyczy to również rozgrywek PLAY-OFF.

    VI.            SYSTEM ROZGRYWEK
1.       Rozgrywki prowadzone są w systemie:
·         runda zasadnicza. Rozgrywki każdy z każdym (mecz i rewanż) podzielone na dwie rundy. Okres między rundami jest równocześnie okresem transferowym patrz punkt III.1.
·         runda PLAY-OFF. Bierze w niej udział 8 najlepszych drużyn po sezonie zasadniczym.
·         zwycięzca rundy PLAY-OFF zostaje mistrzem Ligi w sezonie 2016/2017
·         pozostałe miejsca drużyn w rozgrywkach są zgodne z tabelą kończącą rozgrywki sezonu zasadniczego.
2.  Mecze rozgrywane są na boiskach drużyn uczestniczących w rozgrywkach zgodnie z harmonogramem umieszczonym na oficjalnej stronie Ligi.
3.  Dopuszcza się zmiany w zaplanowanym terminarzu wynikłe z czynników wyższych. Informacja o zmianie terminu musi być podana min. 5 dni przed wyznaczonym terminem spotkania. Równocześnie musi być podany nowy termin rozegrania spotkania, uzgodniony wspólnie między kapitanami zainteresowanych drużyn. Obowiązek mediacji terminu spoczywa na kapitanie zespołu chcącego zmienić termin spotkania.
4.       Dopuszcza się zmianę w zaplanowanym terminarzu, jeśli drużyny ustalą zmianę kolejności rozgrywania spotkań (zmiana gospodarze – goście). Informacja o takiej zmianie musi być podana 5 dni przed terminem spotkania.
5. Gospodarz spotkania jest zobowiązany do zapewnienia dobrego stanu boiska(czyli zgodnego z ogólno przyjętymi zasadami bezpieczeństwa).
6.   Po stronie gospodarza spotkania jest zapewnienie bezstronnego sędziowania spotkania. Sędzią głównym spotkania może być jedynie osoba przeszkolona wcześniej przez organizatora rozgrywek zgodnie z przyjętymi wcześniej wytycznymi ( patrz: „ Wytyczne dla sędziów ALS Powiatu Myślenickiego 2016/2017).
7.       Mecze rozgrywane będą według przepisów obowiązujących w Polskiej Lidze Siatkówki.
8.       Punkty przyznawane są w następujący sposób:
·         Zwycięstwo 3:0 lub 3:1 – 3 pkt.
·         Zwycięstwo 3:2 – 2 pkt.
·         Przegrana 2:3 – 1 pkt.
·         Przegrana 1:3 lub 0:3 – 0 pkt.
·         Walkower 3:0 (25:0; 25:0; 25:0)
9.       Kolejność zespołów w tabeli ustalana jest w następujący sposób:
·         Ilość zdobytych punktów
·         Ilość wygranych setów
·         Mniejsza ilość przegranych setów
·  Bezpośredni wynik rywalizacji między zainteresowanymi drużynami (analogicznie jak wyżej w tym punkcie oraz dodatkowo w razie potrzeby różnica małych punktów).
·         Jeśli powyższe kryteria nie pozwolą na rozstrzygnięcie po ostatniej kolejce I i II rundy odbędzie się losowanie w obecności zainteresowanych.
10.   Tabela oraz wszystkie wyniki rozgrywek dostępne będą na oficjalnej stronie Ligi.
11. Rozstawienie drużyn do rozgrywek PLAY-OFF jest zgodne z miejscami na zakończenie rundy zasadniczej. Gospodarzem pierwszego meczu w I jak i II rundzie jest drużyna niżej klasyfikowana po rundzie zasadniczej.
·         I runda PLAY-OFF: (1 drużyna z 8 drużyną); (2 drużyna z 7 drużyną); (3 drużyna z 6 drużyną); (4 drużyna z 5 drużyną)
·         II runda PLAY-OFF: zwycięzca pary (1 drużyna z 8 drużyną) ze zwycięzcą pary (4 drużyna z 5 drużyną); zwycięzca pary (2 drużyna z 7 drużyną) ze zwycięzcą pary (3 drużyna z 6 drużyną).
·         Finał PLAY-OFF odbywa się między zwycięzcami z rundy II
12.   I i II runda PLAY-OFF rozgrywana jest systemem mecz i rewanż. Jeśli w rywalizacji jest remis o awansie decyduje tzw. „ZŁOTY SET”. ( określenie wyniku rywalizacji zgodne z zasadami PZPS). „ZŁOTY SET” rozgrywany jest zgodnie z zasadami tie-breaka.
13.   Finałowa runda PLAY-OFF rozgrywana jest do dwóch zwycięstw jednej z drużyn. Mecze rozgrywane są w Hali Sporowo-Widowiskowej „DALIN”. Skład sędziowski tych spotkań zapewnia organizator.
14.   Zawody zostaną zweryfikowane jako walkower jeśli:
·         Zespół odmówi gry mimo wezwań sędziego.
·         Zespół nie stawi się na boisku w wyznaczonym terminie bez wcześniejszej informacji o takim zdarzeniu.
·         Zespół nie będzie dysponował na czas rozpoczęcia meczu regulaminowym składem (patrz punkt III UCZESTNICTWO).
15.   W przypadku wycofania się drużyny z Ligi przed zakończeniem I rundy sezonu zasadniczego:
·   wszystkie jej wyniki z tej rundy zostają anulowane. Zawodnicy z tej drużyny mogą dołączyć do innych Ligowych drużyn biorących dalszy udział w rozgrywkach (o ile spełniają wymagania regulaminowe). Patrz też: punkt.IV.10.
16.   W przypadku wycofania się drużyny z Ligi w czasie II rundy (lub po zakończeniu rundy I) sezonu zasadniczego:
·      wyniki z I rundy zostają zachowane a wszystkie mecze w II rundzie zostają zamienione na walkower dla przeciwników (zarówno meczy rozegranych jak i mających być rozegrane).
17.   Wycofana drużyna zajmuje z automatu ostatnie miejsce w tabeli, niezależnie od ilości zdobytych punktów.

  VII.            NAGRODY
1.       Zwycięzca rozgrywek otrzymuje tytuł Mistrza Ligi Amatorskiej Siatkówki „LAS pod DALINEM”.
2.       Uczestnicy finału PLAY-OFF otrzymują puchary, dyplomy i medale.

VIII.            PROTESTY
1.   Protest odnośnie przebiegu meczu wnosi się do Organizatora Ligi w ciągu 48 godzin po zakończeniu meczu, pisemnie z wykorzystaniem maila, przy równoczesnym przekazaniu kopi do kapitana przeciwnika. Protest musi wpłynąć we wskazanym powyżej terminie. Jeżeli termin do złożenia protestu upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy (niedziela, święta) dopuszcza się możliwość złożenia protestu do godziny 12.00 pierwszego dnia roboczego po dniu ustawowo wolnym od pracy.
2.  Protest odnośnie stanu boiska na którym ma być rozgrywany mecz musi być złożony sędziemu na piśmie przed meczem.

    IX.            INNE OBOWIĄZKI KAŻDEJ Z DRUŻYN
1.     Każdy zawodnik drużyny zobowiązany jest do wpłaty składki członkowskiej SMS ‘DALIN” w wysokości 50 zł za sezon.
2.       Każda drużyna oprócz nazwy musi posiadać swoje logo, które ułatwi prezentację drużyn w Internecie. Jedynym warunkiem odnośnie logo jest to, by kojarzyło się z daną drużyną.
3.    Drużyny grające w rozgrywkach muszą występować w jednolitych strojach (zawodnik libero posiada  koszulkę o odmiennym kolorze) z numerami na plecach. Brak strojów oznacza automatyczne wykluczenie z rozgrywek. Przepis obowiązuje od rozpoczęcia II rundy rozgrywek.
4.     Każda drużyna musi posiadać adres mailowy na który Organizator będzie wysyłał wiążące informacje dotyczące rozgrywek jak i informacje bezpośrednio dotyczące zainteresowanej drużyny.
5.      Każda drużyna musi posiadać osobę odpowiedzialną za przekazywanie informacji niezbędnych do prowadzenia oficjalnej strony internetowej Ligi. W szczególności osoba ta zobowiązana będzie do przekazywania zdjęć oraz informacji związanych z rozgrywanymi meczami przez drużynę. Będzie też przysyłać informacje zwrotne na pytania od prowadzących oficjalna stronę internetową Ligi. Osoba ta nie musi być członkiem drużyn zgłoszonym do rozgrywek.

      X.            INNE OBOWIĄZKI ORGANIZATORA
1.       Organizator z zebranych składek członkowskich zobowiązuje się przekazać 70 % funduszy na wskazane przez drużynę cele. Cele te mogą dotyczyć następujących kosztów:
·         Opłata za wynajem Sali na której rozgrywane są mecze danej drużyny
·         Zakupu strojów sportowych dla drużyny
·         Zakupu sprzętu sportowego
2.       Zapewnienie Hali Sporowo-Widowiskowej „DALIN” na mecze finałów PLAY-OFF.
3.       Zapewnienie obsady sędziowskiej na mecze finałów PLAY-OFF.
4.       Uczestnicy zawodów podlegają ubezpieczeniu NNW do kwoty 5 000 zł.

    XI.            Przystąpienie do rozgrywek jest jednoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu Ligi.


W wyjątkowych sytuacjach Organizator może dokonać dodatkowych zmian w przepisach i regulaminie. Zmiany te mogą być wprowadzone jedynie po konsultacjach z kapitanami drużyn zakładających Ligę. Tylko Oni (kapitanowie) mają prawo głosu przy zatwierdzaniu zmian w regulaminie. Zatwierdzone zmiany wprowadzane są do Regulaminu odpowiednim aneksem. Aneks ten znajdować się będzie na oficjalnej stronie Ligi i będzie rozesłany do informacji wszystkich drużyn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz