I.
ORGANIZATOR
Stowarzyszenia
Miłośników Siatkówki „Dalin” Myślenice.
II.
CEL
Popularyzacja
piłki siatkowej w śród społeczeństwa miasta Myślenice i powiatu myślenickiego,
rekreacja, podnoszenie sprawności fizycznej oraz integracja środowiska
sympatyków piłki siatkowej.
III.
ORGAN LIGI
Organizator – Tomasz Czepiel
1.
Zadania organizatora:
·
Opracowanie regulaminu rozgrywek.
·
Opracowanie terminarzu rozgrywek.
·
Rozstrzyganie problemów zaistniałych w czasie
trwania rozgrywek.
·
Prowadzenie strony internetowej Ligi oraz
kontakt z innymi mediami.
·
Podejmowanie decyzje o przeznaczeniu środków
funduszu powstałego z wpłat wpisowych.
·
Zatwierdzanie sędziów do prowadzenia rozgrywek.
·
Zatwierdzanie wyników meczów, przyznawanie
punktów za rozegrane spotkania.
·
Podawanie wyników do ogólnej wiadomości.
·
Rozstrzyganie złożonych protestów dotyczących
rozegranych meczy.
·
W porozumieniu z kapitanami przygotowanie i
publikacja aneksów do regulaminu
IV.
UCZESTNICTWO
1.
Wszyscy zawodnicy
biorący udział w rozgrywkach muszą być członkami
SMS "Dalin". Równolegle każdy zawodnik może być członkiem
dowolnej innej organizacji siatkarskiej.
2.
W zawodach mogą brać udział zawodnicy mający ukończone 18 lat. Kryterium jest tutaj
data urodzenia.
3.
W Lidze bierze udział maksymalnie 10 drużyn. Każdy zespół musi składać się z zawodników
grających amatorsko w piłkę siatkową. Wyklucza się udział w Lidze zawodników,
którzy posiadają aktualną licencję regionalnych związków piłki siatkowej lub
PZPS. Składy drużyn nie mogą być większe niż 15 osób.
4.
Dla zawodników II ligowych lub wyższych klas
rozgrywkowych obowiązuje – 2-sezonowa
karencja (karencja jest liczona od rozpoczęcia kolejnego sezonu w którym
zawodnik nie brał już udziału).
5.
W trakcie rozgrywania zawodów na boisku w składzie
zespołu muszą znajdować się przynajmniej dwie kobiety.
6. Jeśli drużyna nie zgłosiła pełnego 15-osobowego
składu może go uzupełnić w trakcie trwania
rozgrywek sezonu zasadniczego. Jedynym warunkiem jest to, że do chwili
zgłoszenia nie był członkiem innej drużyny ligowej. Zgłoszenie (oficjalne
wpisanie do składu drużyny) musi być minimum
3 dni przed jego debiutem w drużynie.
7. Przechodzenie zawodników między drużynami jest
możliwe tylko w wyznaczonym przez
organizatora terminie między rundami sezonu zasadniczego.
8. Jeśli drużyna wycofa się z rozgrywek w trakcie I
rundy (co oznacza anulacje jej wszystkich rozegranych meczy) zawodnicy
znajdujący się w jej składzie mogą dołączyć do innej, dowolnej drużyny
kontynuującej rozgrywki (o ile drużyny te posiadają wolne miejsce w swoim
składzie).
9.
Od chwili rozpoczęcia rozgrywek PLAY-OFF nie ma
możliwości dołączania nowych zawodników do drużyn. Nie ma też możliwości dla
zawodników zmiany drużyn po zakończeniu rozgrywek sezonu zasadniczego. Dokładny
termin zakończenia możliwości dołączania nowych zawodników do drużyn zostanie
podany przez organizatora.
10.
Wpisanie zawodnika przez Organizatora do składu
danej drużyny na oficjalnej stronie Ligi jest jednoznaczne z możliwością jego
gry w rozgrywkach.
11.
Oficjalne, aktualne składy drużyn dostępne będą
na oficjalnej stronie Ligi.
12.
Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach wyrażają
zgodę na publikowanie na oficjalnej stronie internetowej Ligi (dotyczy to też
albumu internetowego PICASSA) oraz lokalnej prasie i lokalnej TV:
·
swojego imienia i nazwiska
·
zdjęć i filmów z rozgrywek ligowych oraz
wszystkich imprez organizowanych przez organizatorów Ligi
13. Uczestnictwo w lidze jest dobrowolne, a
rozgrywki mają charakter wyłącznie rekreacyjny.
14.
Wskazane jest, aby wszyscy uczestnicy ligi przed
przystąpieniem do rozgrywek zasięgnęli konsultacji lekarskiej.
15.
Organizator Ligi nie zapewnia w czasie rozgrywania
meczy medycznej opieki lekarskiej. Gospodarz spotkania zobowiązany jest
zapewnić dostęp do apteczki pierwszej pomocy w trakcie rozgrywania spotkania.
16.
Organizator Ligi nie bierze odpowiedzialności za
urazy, wypadki i kontuzje.
17. Organizator Ligi nie ponosi odpowiedzialności za
straty materialne powstałe podczas rozgrywanych meczy.
18.
Kapitanowie i sędzia zawodów odpowiadają za
zapewnienie zdrowej, sportowej rywalizacji podczas spotkania.
V.
SPRAWY DYSCYPLINARNE
1.
Jeśli zachowanie któregoś z zawodników drużyn w
trakcie rozgrywania zawodów będzie niezgodne z ogólnie przyjętymi zasadami
etyki będzie ono karane upomnieniami przez sędziego głównego. Konsekwencją
odnotowanych upomnień w protokole meczowym jest:
· po pierwszym odnotowanym w protokole meczowym upomnieniu
w sezonie – karą dyskwalifikacji w kolejnym
meczu.
·
po drugim odnotowanym w protokole meczowym
upomnieniu w sezonie – karą wykluczenia
zawodnika do końca rozgrywek. Dotyczy to również rozgrywek PLAY-OFF.
VI.
SYSTEM ROZGRYWEK
1.
Rozgrywki prowadzone są w systemie:
·
runda zasadnicza. Rozgrywki każdy z każdym (mecz
i rewanż) podzielone na dwie rundy. Okres między rundami jest równocześnie
okresem transferowym patrz punkt III.1.
·
runda PLAY-OFF. Bierze w niej udział 8 najlepszych
drużyn po sezonie zasadniczym.
·
zwycięzca rundy PLAY-OFF zostaje mistrzem Ligi w
sezonie 2016/2017
·
pozostałe miejsca drużyn w rozgrywkach są zgodne
z tabelą kończącą rozgrywki sezonu zasadniczego.
2. Mecze rozgrywane są na boiskach drużyn
uczestniczących w rozgrywkach zgodnie z harmonogramem umieszczonym na
oficjalnej stronie Ligi.
3. Dopuszcza się zmiany w zaplanowanym terminarzu
wynikłe z czynników wyższych. Informacja o zmianie terminu musi być podana min.
5 dni przed wyznaczonym terminem spotkania. Równocześnie musi być podany nowy
termin rozegrania spotkania, uzgodniony wspólnie między kapitanami
zainteresowanych drużyn. Obowiązek mediacji terminu spoczywa na kapitanie zespołu
chcącego zmienić termin spotkania.
4.
Dopuszcza się zmianę w zaplanowanym terminarzu,
jeśli drużyny ustalą zmianę kolejności rozgrywania spotkań (zmiana gospodarze –
goście). Informacja o takiej zmianie musi być podana 5 dni przed terminem
spotkania.
5. Gospodarz spotkania jest zobowiązany do
zapewnienia dobrego stanu boiska(czyli zgodnego z ogólno przyjętymi zasadami
bezpieczeństwa).
6. Po stronie gospodarza spotkania jest zapewnienie
bezstronnego sędziowania spotkania. Sędzią głównym spotkania może być jedynie
osoba przeszkolona wcześniej przez organizatora rozgrywek zgodnie z przyjętymi
wcześniej wytycznymi ( patrz: „ Wytyczne dla sędziów ALS Powiatu Myślenickiego
2016/2017).
7.
Mecze rozgrywane będą według przepisów
obowiązujących w Polskiej Lidze Siatkówki.
8.
Punkty przyznawane są w następujący sposób:
·
Zwycięstwo 3:0 lub 3:1 – 3 pkt.
·
Zwycięstwo 3:2 – 2 pkt.
·
Przegrana 2:3 – 1 pkt.
·
Przegrana 1:3 lub 0:3 – 0 pkt.
·
Walkower
3:0 (25:0; 25:0; 25:0)
9.
Kolejność zespołów w tabeli ustalana jest w
następujący sposób:
·
Ilość zdobytych punktów
·
Ilość wygranych setów
·
Mniejsza ilość przegranych setów
· Bezpośredni wynik rywalizacji między
zainteresowanymi drużynami (analogicznie jak wyżej w tym punkcie oraz dodatkowo
w razie potrzeby różnica małych punktów).
·
Jeśli powyższe kryteria nie pozwolą na
rozstrzygnięcie po ostatniej kolejce I i II rundy odbędzie się losowanie w
obecności zainteresowanych.
10.
Tabela oraz wszystkie wyniki rozgrywek dostępne
będą na oficjalnej stronie Ligi.
11. Rozstawienie drużyn do rozgrywek PLAY-OFF jest
zgodne z miejscami na zakończenie rundy zasadniczej. Gospodarzem pierwszego
meczu w I jak i II rundzie jest drużyna niżej klasyfikowana po rundzie
zasadniczej.
·
I runda PLAY-OFF: (1 drużyna z 8 drużyną); (2
drużyna z 7 drużyną); (3 drużyna z 6 drużyną); (4 drużyna z 5 drużyną)
·
II runda PLAY-OFF: zwycięzca pary (1 drużyna z 8
drużyną) ze zwycięzcą pary (4 drużyna z 5 drużyną); zwycięzca pary (2 drużyna z
7 drużyną) ze zwycięzcą pary (3 drużyna z 6 drużyną).
·
Finał PLAY-OFF odbywa się między zwycięzcami z
rundy II
12.
I i II runda PLAY-OFF rozgrywana jest systemem
mecz i rewanż. Jeśli w rywalizacji jest remis o awansie decyduje tzw. „ZŁOTY
SET”. ( określenie wyniku rywalizacji zgodne z zasadami PZPS). „ZŁOTY SET” rozgrywany
jest zgodnie z zasadami tie-breaka.
13.
Finałowa runda PLAY-OFF rozgrywana jest do dwóch
zwycięstw jednej z drużyn. Mecze rozgrywane są w Hali Sporowo-Widowiskowej
„DALIN”. Skład sędziowski tych spotkań zapewnia organizator.
14.
Zawody zostaną zweryfikowane jako walkower
jeśli:
·
Zespół odmówi gry mimo wezwań sędziego.
·
Zespół nie stawi się na boisku w wyznaczonym
terminie bez wcześniejszej informacji o takim zdarzeniu.
·
Zespół nie będzie dysponował na czas rozpoczęcia
meczu regulaminowym składem (patrz punkt III UCZESTNICTWO).
15.
W przypadku wycofania się drużyny z Ligi przed
zakończeniem I rundy sezonu zasadniczego:
· wszystkie jej wyniki z tej rundy zostają
anulowane. Zawodnicy z tej drużyny mogą dołączyć do innych Ligowych drużyn
biorących dalszy udział w rozgrywkach (o ile spełniają wymagania regulaminowe).
Patrz też: punkt.IV.10.
16.
W przypadku wycofania się drużyny z Ligi w
czasie II rundy (lub po zakończeniu rundy I) sezonu zasadniczego:
· wyniki z I rundy zostają zachowane a wszystkie
mecze w II rundzie zostają zamienione na walkower dla przeciwników (zarówno
meczy rozegranych jak i mających być rozegrane).
17.
Wycofana drużyna zajmuje z automatu ostatnie
miejsce w tabeli, niezależnie od ilości zdobytych punktów.
VII.
NAGRODY
1.
Zwycięzca rozgrywek otrzymuje tytuł Mistrza Ligi
Amatorskiej Siatkówki „LAS pod DALINEM”.
2.
Uczestnicy finału PLAY-OFF otrzymują puchary,
dyplomy i medale.
VIII.
PROTESTY
1. Protest odnośnie przebiegu meczu wnosi się do Organizatora
Ligi w ciągu 48 godzin po zakończeniu meczu, pisemnie z wykorzystaniem maila, przy
równoczesnym przekazaniu kopi do kapitana przeciwnika. Protest musi wpłynąć we
wskazanym powyżej terminie. Jeżeli termin do złożenia protestu upływa w dniu
ustawowo wolnym od pracy (niedziela, święta) dopuszcza się możliwość złożenia
protestu do godziny 12.00 pierwszego dnia roboczego po dniu ustawowo wolnym od
pracy.
2. Protest odnośnie stanu boiska na którym ma być
rozgrywany mecz musi być złożony sędziemu na piśmie przed meczem.
IX.
INNE OBOWIĄZKI KAŻDEJ Z DRUŻYN
1. Każdy zawodnik drużyny zobowiązany jest do
wpłaty składki członkowskiej SMS ‘DALIN” w wysokości 50 zł za sezon.
2.
Każda drużyna oprócz nazwy musi posiadać swoje
logo, które ułatwi prezentację drużyn w Internecie. Jedynym warunkiem odnośnie
logo jest to, by kojarzyło się z daną drużyną.
3. Drużyny
grające w rozgrywkach muszą występować w jednolitych strojach (zawodnik libero
posiada koszulkę o odmiennym kolorze) z numerami na plecach. Brak strojów
oznacza automatyczne wykluczenie z rozgrywek. Przepis obowiązuje od rozpoczęcia
II rundy rozgrywek.
4. Każda drużyna musi posiadać adres mailowy na
który Organizator będzie wysyłał wiążące informacje dotyczące rozgrywek jak i
informacje bezpośrednio dotyczące zainteresowanej drużyny.
5. Każda drużyna musi posiadać osobę odpowiedzialną
za przekazywanie informacji niezbędnych do prowadzenia oficjalnej strony
internetowej Ligi. W szczególności osoba ta zobowiązana będzie do przekazywania
zdjęć oraz informacji związanych z rozgrywanymi meczami przez drużynę. Będzie
też przysyłać informacje zwrotne na pytania od prowadzących oficjalna stronę
internetową Ligi. Osoba ta nie musi być członkiem drużyn zgłoszonym do
rozgrywek.
X.
INNE OBOWIĄZKI ORGANIZATORA
1.
Organizator z zebranych składek członkowskich
zobowiązuje się przekazać 70 % funduszy na wskazane przez drużynę cele. Cele te
mogą dotyczyć następujących kosztów:
·
Opłata za wynajem Sali na której rozgrywane są
mecze danej drużyny
·
Zakupu strojów sportowych dla drużyny
·
Zakupu sprzętu sportowego
2.
Zapewnienie Hali Sporowo-Widowiskowej „DALIN” na
mecze finałów PLAY-OFF.
3.
Zapewnienie obsady sędziowskiej na mecze finałów
PLAY-OFF.
4.
Uczestnicy zawodów podlegają ubezpieczeniu NNW
do kwoty 5 000 zł.
XI.
Przystąpienie do rozgrywek jest jednoznaczne z
akceptacją powyższego regulaminu Ligi.
W wyjątkowych sytuacjach Organizator może dokonać dodatkowych
zmian w przepisach i regulaminie. Zmiany te mogą być wprowadzone jedynie po
konsultacjach z kapitanami drużyn zakładających Ligę. Tylko Oni (kapitanowie)
mają prawo głosu przy zatwierdzaniu zmian w regulaminie. Zatwierdzone zmiany
wprowadzane są do Regulaminu odpowiednim aneksem. Aneks ten znajdować się
będzie na oficjalnej stronie Ligi i będzie rozesłany do informacji wszystkich
drużyn.
|
REGULAMIN LIGI LAS POD DALINEM
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz